banner

banner

Monday, November 12, 2012

manisnye!

sweetness hanya akan dapat dirasa bila hati sudah terikat..
bila sudah hadirnya kasih di dalam hati..
sweetness bukan suatu yang boleh dibuat-buat dan dipaksa-paksakan bukan?
hehe maaflah yer lately lukisan banyak yang jiwang..
Sebarkan Cinta Tuhan kepada seluruh jiwa yang sedang sakit dan gersang. Nanti jiwa itu akan tumbuh dengan subur dan menghasilkan buah-buahan amal yang sedap dimakan. nyum nyum..

Kita berkawan ni untuk apa?


Salam wbt.
Dalam berkawan dan bersahabat,
Ada 1 mende yang perlu kita luruskan.
iaitu hati kita.
Kalau kita berkawan,
Biarlah semata-mata kerana Allah,
Tanak kawan kita buat dosa,
Nak kawan kita jadi orang bertaqwa dan lain-lain.
Berfikirlah dengan cara fikir seorang hamba..iaitu..
"Berfikir untuk memberi, untuk berkorban, untuk berinfaq, untuk berbakti,"
"Bukan berfikir untuk memperoleh sesuatu, untuk dilayan sebaiknya, untuk itu dan untuk ini."
Sebab itulah ada sesetengah orang bila berkawan, dia hanya tahu
nak cari untung sahaja. Ada kepentingan barulah dia cari kawan dia.
Orang seperti ini hanya akan rugi dan akan rugi.
Kalau kita asyik harap sesuatu dari persabahatan juga, kita akan naik gila dan tak puas hati.
Kerja kita sebagai hamba Allah memang kena memberi,
Kemudian bila Allah nak bagi, terpulang kepada Allah.
Allah boleh bagi ramai manusia sayangkan kita,
Allah boleh bagi ada orang ambil berat tentang kita,
Allah boleh bagi macam-macam..
Jadi apa yang perlu dirisaukan bila kita dah buat bahagian kita.
Bahagian Allah, Allah lah yang sempurnakan.
Betul tak?
 
 http://kangensyurga.blogspot.com/2012/10/kita-berkawan-ni-untuk-apa.html

Wednesday, November 7, 2012

Buah Hati Baru ::Kungu::

Kungu ni bru je bli kt pasar tani UTC..murah je pokok cactus ni..
igt nk cari yang wane-wani tu..tp xdela plak..xpela..ni pn jadila..huhu...
sape2 yg nk bli pokok cactus ni bole la beli dekat Pasar Tani UTC Melaka..hee =)

Nape nama dia kuning? hehe..sebab nanti dia akan kuarkan bunga wane kuning or kecoklatan..
xsabar nk tunggu..hee^^

Nama dia ungu pula sebab nti bunga dia akan brwarna ungu.. can't waitt!!!


setia suami or setia BF, mne lg pnting?


Suatu malam 500 meter dari 7-Eleven. Kelihatan dua gadis tengah berbicara. Situasi nampak tegang.

Anis: "Kenapa Tuhan tak ambil je nyawa aku! Biarlah aku mati dilanggar keretapi dari terseksa hati begini. Sampai hati bf sendiri curang depan mata dengan awek lain! Siap pegang tangan lagi! Aku tengok sendiri kegiatan tidak bermoral beliau ittewww!"

Farah: "Astaghfirullahaladzim. Istighfar Anis. Dia bf je. Bukan suami. Lantaklah dia nak buat apa. Nanti dia dapatlah balasannya tu. Suami yang baik, dia ada ciri-ciri setia. Ko patut bersyukur Allah dah tunjuk awal-awal dia tu tak layak jadi suami."


Anis: "Tapi aku sayang dia dowh!"

Farah: "Tu bukan sayang kalau sampai nak mati. Sayang bukan boleh bawak sampai mati pun. Ilmu bermanfaat, sedekah jariah dan anak-anak yang soleh solehah. Itu je yang boleh."

Anis: "Argh. Boleh tak kalo tak bagi tazkirah time-time aku memerlukan macam ni?! Stress tahu tak!"

Farah: "Iya, maafkan aku. Cuma aku nak bagitau ko, Rasulullah SAW ada pesan jangan sesekali mendoakan sesuatu yang tidak baik pada diri sendiri, anak-anak atau harta kita. Kerana apabila doa itu diucapkan tepat pada waktu Allah sedang menerima doa, maka dikabulkan doa itu."

Pang! Penampar hingga di muka Farah.

Anis: "Ohh! Maksudnya, ko nak aku mampus la ni! Aku tengah panas ni. Asyik nak tazkirah je. Aku cari BFF lain je lah! Kita putus kawan! Ko pun sama, suka kat BF aku gak sebab dia ensem kan?! Aku tahu ko pernah hantar mesej dekat dia dulu! Ko pun sama je jahat!(emo)"

Farah: "Anis!"


Anis terus berlari meninggalkan Farah. Berlari dan terus berlari. Sampai di gate keretapi yang ditutup, dia teruskan juga larian. Semboyan keretapi kuat berbunyi.

Suasana bingit seketika. Hanya kedengaran bunyi bising roda keretapi bergesel-gesel berat dengan landasan besi. Hingga akhirnya keretapi tersebut sampai di stesennya.

Kelihatan tangan manusia berada di tengah-tengah landasan. Dua kaki lagi tercampak beberapa puluh meter dari landasan.

Mungkin mereka tidak sedar, tatkala kata-kata persis doa tadi diucapkan, waktu itu baru sahaja selesai azan Isyak. Belum pun dilaungkan Iqamah. Doa antara azan dan iqamah tidak akan tertolak.

Tuesday, November 6, 2012

13 Perkara yang perlu dijaga oleh wanita

                                                 13 Perkara yang perlu dijaga oleh wanita



1. Bulu kening – Menurut Bukhari, Rasullulah melaknat perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening.(Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari.)

2. Kaki dan semacam hantu loceng – Dan janganlah mereka (perempuan) membentakkan kaki (atau mengangkatnya) agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyik

an – (Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.) Keterangan : Menampakkan kaki dan menghayunkan/ melenggokkan badan mengikut hentakan kaki terutamanya pada mereka yang mengikatnya dengan loceng…sama juga seperti pelacur dizaman jahiliyah ….

3. Wangian – Siapa sahaja wanita yang memakai wangi-wangian kemudian melewati suatu kaum supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggap melakukan zina dan tiap-tiap mata ada zinanya terutamanya hidung yang berserombong.(Petikan dari Hadis Riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban.)

4. Dada – Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka.(Petikan dari Surah An-Nur Ayat 31.

)5. Gigi – Rasullulah melaknat perempuan yang mengikir gigi atau meminta supaya dikikirkan giginya – (Petikan dari Hadis Riwayat At-Thabrani) Dilaknat perempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang merubah ciptaan Allah.(Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.)

6. Muka dan leher – Dan tinggallah kamu (perempuan) di rumah kamu dan janganlah kamu menampakkan perhiasan mu seperti orang jahilliah yang dahulu. Keterangan : Bersolek (make-up) dan menurut Maqatil sengaja membiarkan ikatan tudung yang menampakkan leher seperti orang Jahilliyah.

7. Pakaian yang nipis (jarang) – Asma Binte Abu Bakar telah menemui Rasullulah dengan memakai pakaian yang tipis. Sabda Rasullulah: Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecuali pergelangan tangan dan wajah saja (Petikan dari Hadis Riwayat Muslim dan Bukhari.)

8. Tangan – Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya.(Petikan dari Hadis Riwayat At Tabrani dan Baihaqi.)

9. Mata – Dan katakanlah kepada perempuan mukmin hendaklah mereka menundukkan sebahagian dari pemandangannya. (Petikan dari Surah An Nur Ayat 31)Sabda Nabi Muhamad SAW, Jangan sampai pandangan yang satu mengikuti pandangan lainnya. Kamu hanya boleh pandangan yang pertama sahaja manakala pandangan seterusnya tidak dibenarkan hukumnya haram.(Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud dan Tirmidzi.)

10. Mulut (suara) – Janganlah perempuan-perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga berkeinginan orang yang ada perasaan serong dalam hatinya, tetapi ucapkanlah perkataan-perkataan yang baik (Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 32.)Sabda SAW, Sesungguhnya akan ada umat ku yang minum arak yang mereka namakan dengan yang lain, iaitu kepala mereka dilalaikan oleh bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi perempuan, maka Allah akan tenggelamkan mereka itu dalam bumi.(Petikan dari Hadis Riwayat Ibn Majah.)

11. Kemaluan – Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan mukmin, hendaklah mereka menundukkan pandangan mereka dan menjaga kehormatan mereka.(Petikan dari Surah An Nur Ayat 31.)Apabila seorang perempuan itu solat lima waktu, puasa di bulan Ramadan, menjaga kehormatannya dan mentaati suaminya, maka masuklah ia ke dalam Syurga daripada pintu-pintu yang ia kehendakinya. (Hadis Riwayat Riwayat Al Bazzar.)Tiada seorang perempuanpun yang membuka pakaiannya bukan di rumah suaminya, melainkan dia telah membinasakan tabir antaranya dengan Allah.(Petikan dari Hadis Riwayat Tirmidzi, Abu Daud dan Ibn Majah.)

12. Pakaian – Barangsiapa memakai pakaian yang berlebih-lebihan terutama yang menjolok mata , maka Allah akan memberikan pakaian kehinaan di hari akhirat nanti.(Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu D , An Nasaii dan Ibn Majah.)Petikan dari Surah Al Ahzab Ayat 59. Bermaksud : Hai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah diken ali . Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah maha pengampun lagi maha penyayang.Sesungguhnya sebilangan ahli Neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang yang condong pada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat. Mereka tidak akan masuk Syurga dan tidak akan mencium baunya. (Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim) Keterangan : Wanita yang berpakaian tipis/jarang, ketat/ membentuk dan berbelah/membuka bahagian-bahagian tertentu.

13. Rambut – Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam Neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya.(Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.)Riwayat Imran bin Hushain ra.:Bahwa Rasulullah saw. bersabda: Sesungguhnya penghuni syurga yang paling sedikit adalah kaum wanita. (Shahih Muslim No.4921)

Monday, November 5, 2012

Apakah hukum perbuatan perempuan ini?

1. Perempuan yang jahat mulutnya dan perbuatan atas suaminya.
Terlalu banyak komplen. Ada sahaja yang tidak kena.

" Abang ni pun satu, beli ikan kecil-kecil sangat. Belilah yang besar sikit. Susah nak siang. " komplen Lisa pada Zack. Esoknya..

" Abang ni, beli ikan besar sangat, gelilah nak makan." Komplen Lisa lagi. Ada sahaja yang tidak kena pada Zack, suaminya.

Suka memburuk2an suami dibelakang suami samada kpd ibu bapa, sedara mara atau kawan2nya.

Curang pada suami.

Ketika suami tiada di rumah kerana pergi kursus, balik kampung, maka si isteri mengambil peluang dengan membawa lelaki lain masuk ke dalam rumahnya. Si isteri membuat perkara haram atau bergayut atau berchatting dgn lelaki lain.
Menyakitkan hati suami dengan mengungkit segala kekurangan suami setiap hari.

" Sedarlah diri awak tu, kos perkahwinan pun saya yang keluarkan. Nak harapkan awak dan keluarga awak, tak merasalah hidup senang seperti sekarang ni tau." sehingga suaminya tidak terkata apa-apa.

2. Perempuan yang membuat suaminya barang yang tidak mampu (memperbodohkan suami, memaksa suami membuat perkara yang di luar kemampuan suami).

Menggunakan ilmu hitam agar suami patuh dan ikut segala kemahuan isteri.

" Itulah engkau, kalau dari dahulu, kau dengar cakap aku, beri suami kau makan nasi kangkang, sudah tentu sekarang ni kau tidak dimadukan. "

Memaksa suami untuk membeli sesuatu di luar kemampuannya atau suaminya mampu tapi suami minta tangguhkan dulu sebab ada perkara lain yg lebih perlu.

" Abang, saya tak tahu, raya nanti saya nak kereta. "

" Abang mana mampu yang. Yang tahukan, hutang kereta yang ada ni pun belum habis pembayarannya. "

" Itu saya tak tahu. Yang saya tahu, saya nak kereta, saya nak kereta."

3. Perempuan yang tidak mahu menutup aurat. Yang memakai perhiasan untuk tujuan bermegah-megah.

" Amboi, cantiknya isteri abang. Bila bergaya nak keluar rumah, mengalahkan artis nak ambil award."

" Mestilah, bila orang tanya, isteri siapa yang cantik, bergaya, rambut ikal mayang tu..ha..abang juga yang akan dapat namakan. "

" Iya tak ya juga. Bangga abang ada isteri cantik macam kamu ni."

4. Perempuan yang tiada cita-cita melainkan makan, minum dan tidur.

Di suruh solat, tak nak. Di suruh berpuasa, tak nak. Di suruh belajar membaca Quran tak nak. Di suruh bertudung, tak nak. Apatah lagi hendak menutup aurat. Hidupnya hanya untuk bergembira dan berseronok. Hari-harinya di habiskan dengan berseronok, makan, minum dan tidur.

-[Al-Muhd Izzat]-

petua nk kaya


"Baru balik dari makan malam bersama kawan saya di rumah seorang multimillionaire.

Dia ada macam2 kelulusan. Medicine, engineering and law. Oxford and cambridge. MasyaAllah. Menjadi lecturer di Dubai. Gaji AED100K bersih sebulan. Tua hanya 2 tahun dari mak saya.

Berketurunan bangsawan kesultanan Brunei. Suaminya bekerja di Qatar. 2 minggu di offshore, 2 minggu di darat. Hidup mewah kaya raya Alhamdulillah. Jadi, saya sebagai orang yang curious mestila bertanya, apa rahsia rezeki bertambah kaya raya setiap hari?


1. Sembahyang. Solat tahajud setiap malam. One to one dengan Allah pukul 2,3,4 pagi. Minta lah apa sahaja Allah kabulkan masa tu. Urusan kita pagi tu nanti smoooooth je~
2. Kemudian bangun solat Subuh. Pintu rezeki akan dibuka seluas2nya.
3. Sebelum keluar rumah, solat dua rakaat. Nanti Allah jaga perjalanan kita.
4. Kalau ada masalah, solat sunat dua rakaat. InsyaAllah Allah selesaikan. Jangan tonggang arak semua tu. Jawapan semua tak clear. Kalau solat, nanti semua clear.
5. Pagi2 sebelum solat subuh,kakak minum air zamzam."

Intensif Mentor Kekayaan dan Kejayaan, versi Dubai. Hehe. Banyak lagi yang nak dikongsikan. Tapi cukup lah setakat ni sahaja. Alhamdulillah. Perut kenyang, hati tenang. Dijamu pula dengan santapan rohani .

Alhamdulillah. Ya Robbi lakal hamdu ka maa yambaghi li jalaali wajhika wa 'azimi sulthonik. :)"

Friday, November 2, 2012

whats make you beautiful =)

video

You're insecure
Don't know what for
You're turning heads
When you walk through the do-o-or
Don't need make up
To cover up
Being the way that you are is en-o-ough
Everyone else in the room can see it
Everyone else but you

Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But when you smile at the ground it ain't hard to tell
You don't know oh oh
You don't know you're beautiful
If only you saw what I can see
You'll understand why I want you so desperately
Right now I'm looking at you and I can't believe
You don't know oh oh
You don't know you're beautiful
Oh oh
That's what makes you beautiful

So c-come on
You got it wrong
To prove I'm right I put it in a so-o-ong
I don't know why
You're being shy
And turn away when I look into your ey-e-es.
Everyone else in the room can see it
Everyone else but you

Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But when you smile at the ground it ain't hard to tell
You don't know oh oh
You don't know you're beautiful
If only you saw what I can see
You'll understand why I want you so desperately
Right now I'm looking at you and I can't believe
You don't know oh oh
You don't know you're beautiful
Oh oh
That's what makes you beautiful

Na na na na na na naaaa na na
Na na na na na na
Na na na na na na naaaa na na
Na na na na na na

Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But when you smile at the ground it ain't hard to tell
You don't know oh oh
You don't know you're beautiful

Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But when you smile at the ground it ain't hard to tell
You don't know oh oh
You don't know you're beautiful
If only you saw what I can see
You'll understand why I want you so desperately
Right now I'm looking at you and I can't believe
You don't know oh oh
You don't know you're beautiful
Oh oh oh
You don't know you're beautiful
Oh oh oh
That's what makes you beautiful


Thursday, November 1, 2012

kawan saya turun 1.6 kg hanya dalam masa 2 hari,anda bila lg?? PM me for details!!!



IF U GUYS NAK LOSE WEIGHT , GAIN WEIGHT DAN MAINTAIN SIHAT pun boleh just ASK ME HOW n boleh inbox saya :) or ni no saya: 013-2530130
hanya tidak perlu senaman, mudah diikuti dan keberkesanannya dijamin 100%!

-> Penampilan baru yang lebih muda & sedap mata memandang
-> Daya tahan terhadap penyakit terbina secara semulajadi
-> Tidak perlu berlapar
-> Masih boleh menikmati makanan kegemaran
-> Badan sentiasa segar dan bertenaga sepanjang hari
-> Tiada sebarang kesan sampingan
-> Anda tidak perlu malu lagi di khalayak ramai!
-> Tiada orang akan mengata anda lagi!
-> Tiada lagi penyakit yang membimbangkan kerana kegemukan!