banner

banner

Monday, November 5, 2012

petua nk kaya


"Baru balik dari makan malam bersama kawan saya di rumah seorang multimillionaire.

Dia ada macam2 kelulusan. Medicine, engineering and law. Oxford and cambridge. MasyaAllah. Menjadi lecturer di Dubai. Gaji AED100K bersih sebulan. Tua hanya 2 tahun dari mak saya.

Berketurunan bangsawan kesultanan Brunei. Suaminya bekerja di Qatar. 2 minggu di offshore, 2 minggu di darat. Hidup mewah kaya raya Alhamdulillah. Jadi, saya sebagai orang yang curious mestila bertanya, apa rahsia rezeki bertambah kaya raya setiap hari?


1. Sembahyang. Solat tahajud setiap malam. One to one dengan Allah pukul 2,3,4 pagi. Minta lah apa sahaja Allah kabulkan masa tu. Urusan kita pagi tu nanti smoooooth je~
2. Kemudian bangun solat Subuh. Pintu rezeki akan dibuka seluas2nya.
3. Sebelum keluar rumah, solat dua rakaat. Nanti Allah jaga perjalanan kita.
4. Kalau ada masalah, solat sunat dua rakaat. InsyaAllah Allah selesaikan. Jangan tonggang arak semua tu. Jawapan semua tak clear. Kalau solat, nanti semua clear.
5. Pagi2 sebelum solat subuh,kakak minum air zamzam."

Intensif Mentor Kekayaan dan Kejayaan, versi Dubai. Hehe. Banyak lagi yang nak dikongsikan. Tapi cukup lah setakat ni sahaja. Alhamdulillah. Perut kenyang, hati tenang. Dijamu pula dengan santapan rohani .

Alhamdulillah. Ya Robbi lakal hamdu ka maa yambaghi li jalaali wajhika wa 'azimi sulthonik. :)"

No comments:

Post a Comment