banner

banner

Wednesday, July 31, 2013

aSHABUL kAHFI



Tercatat sudah dalam sejarah
Tujuh pemuda yang beriman
Melarikan diri ke dalam gua
Demi menyelamatkan iman

Disangka tidur hanya sehari
Rupanya tiga ratus sembilan tahun
Zaman bertukar beberapa kurun
Di bumi bersejarah urdu

Begitulah kuasa Ilahi
Kepada ashabul kahfi
Tiada mustahil di dunia ini
Jika kita beriman dan bertakwa

Tercatat sudah dalam sejarah
Tujuh pemuda yang beriman

Tulang belulang berserakan
Tulang dari binatang tunggangan
Juga anjing yang dijanjikan surga
Qitmir yang mulia

Tatajalla aqud ratullah
‘Alaa fityatim min ashhabil kahfi
Laysa fil kauni muhallun ‘alaih
Idza amanna… wa taqoyyad


Aku Tetap Menanti mU



Aku menyedari telah jatuh cinta

Tapi aku tak bisa mengungkapkan

Terasa bahagiaku mencintaimu

Walaupun kau belum mencintaiku
Aku di sini kan selalu menunggu

Yang selalu ada di setiap waktumu

Selalu menanti jawapanmu

Untuk cinta yang terakhir


Semakin ku bisa untuk menyayangi

Semakin ku bisa untuk mengerti

Tak akan pernah hilang rasaku

Cinta yang membawa dalam hatiku

Bagai mata yang tak terpejam

Aku tetap menantimu
Aku di sini kan selalu menunggu

Yang selalu ada di setiap waktumu

Selalu menanti jawapanmu

Untuk cintamu
Tak akan pernah hilang rasaku

Cinta yang membawa dalam hatiku

Bagai mata yang tak terpejam

Aku tetap menantimu

Aku kan tetap menantimu


Hijabs


yes, ur choice,
but better if it follow your addin rule..
tidak susah kan?

Aishah r.a. meriwayatkan bahawa Asma' binti Abu Bakar telah datang menziarahi Rasulullah s.a.w dengan memakai pakaian yang nipis.. 
Lalu Rasulullah s.a.w bersabda : 
"Wahai Asma'.. Sesungguhnya seseorang perempuan itu apabila sudah datang Haid tidak boleh dilihat melainkan ini sahaja (Baginda mengisyaratkan muka dan tangannya..)"
 
as long it cover your aurat and your things..
xkesah la gaya apa..fesyen apa..
 
Heliza?

yang ini?

doesnt matter..because..


your aurat, your choice on how to cover it.. ^_^


Ramadhan Beransur Pergi


“Di malam terakhir Ramadhan, menangislah tujuh petala langit dan tujuh petala bumi dan para malaikat, karena akan berlalunya Ramadhan, dan juga keistimewaannya.”

Ada satu riwayat yang mengisahkan bahwa kesedihan ini tidak saja dialami manusia, tapi juga para malaikat dan makhluk-makhluk Allah lainnya.

Dari Jabir RA, Rasulullah SAW bersabda, 
“Di malam terakhir Ramadhan, menangislah tujuh petala langit dan tujuh petala bumi dan para malaikat, karena akan berlalunya Ramadhan, dan juga keistimewaannya. Ini merupakan musibah bagi umatku.”

Kemudian ada seorang sahabat bertanya,
 “Apakah musibah itu, ya Rasulullah?”

“Dalam bulan itu segala doa mustajab, sedekah makbul, segala kebajikan digandakan pahalanya, dan siksaan kubur terkecuali, maka apakah musibah yang terlebih besar apabila semuanya itu sudah berlalu?”

Ketika mereka memasuki detik-detik akhir penghujung Ramadhan, air mata mereka menetes. Hati mereka sedih. 




Bila diteliti balik,
tanya kat diri sendiri
" Apa beza bulan Ramadhan dengan bulan lain?"
*sentapp* 
Jom laju2 kita buat pahala..
belum terlambat.. =)

Farewell Coming Soon!


Fuhh..berabuk da blog ni..
Ni datang nak bersihkan..hee ^_^
 
This week minggu last industrial training..
akhirnya 6 bulan sudah berakhir..
lama kan..kan..kan..
 
Tempat training di Cheng Melaka..
Nama company Ismeca Malaysia Cohu Inc.. 
 

Overall im happy working there..
their culture very good and friendly..
Even malays quite minority there..
company ni banyak Chinese,
and bila da practical kat sini
bila mereka cakap mandarin kita bole faham..
haha..siap bole sambung,
tapi guna malay la..
hee..

So, kalau korang nak cari tempat practical
bole la google website dia ye..
apply jangan x apply..hee

Bila da habis ni macam sayang nak tinggalkn..
da rapat kan dgn workers kat situ..
tapi xpela...
ada jodoh kita bertemu kembali ye..
terima kasih diatas segala ilmu..
really appreciate..*smile*
Sayonara..